محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد خسارات جانی و مالی سیل در افغانستان | ۱۶ تن جان باختند + عکس طالبان: هرات به‌ زودی قطب تحولات اقتصادی خواهد شد سازمان همکاری اسلامی خواستار تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شد بلوکیان: برخی حرف‌ها در رابطه با مهاجران ناثواب و خطرناک است عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی
سرخط خبرها

حاجی میرزایی: ما دانش‌آموزان اتباع را جدا نکردیم | سازمان‌های بین‌المللی برای تجهیز دانش‌آموزان اتباع کمک کنند

  • کد خبر: ۳۸۰۹۹
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
حاجی میرزایی: ما دانش‌آموزان اتباع را جدا نکردیم | سازمان‌های بین‌المللی برای تجهیز دانش‌آموزان اتباع کمک کنند
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما دانش‌آموزان اتباع را از دانش‌آموزان ایرانی جدا نکردیم خاطرنشان کرد که سازمان‌های بین‌المللی به ما برای تجهیز دانش‌آموزان اتباع به امکاناتی مثل تبلت برای آموزش مجازی کمک کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ٥٠٠ هزار نفر از اتباع کشور‌های دیگر در مدارس کشور تحصیل می‌کنند گفت: تمایز مهمش در این است که این دانش‌آموزان در کنار بچه‌های ایرانی تحصیل می‌کنند ما دانش‌آموزان اتباع را جدا نکردیم.
 
وی ادامه داد: در برخی مدارس جنوبی تهران تعداد اتباع مدرسه بیشتر از دانش‌آموزان ایرانی بوده است. حتی یکی از مدارسی که خودم سر زدم مدیر مدرسه کار‌های مهمی برای تغذیه رایگان آن‌ها و کمک‌های معیشتی به خانواده آن‌ها می‌کرد. یعنی حضور در مدرسه تنها بستری برای آموزش نیست بلکه دانش‌آموزان اتباع کمک‌هایی هم دریافت می‌کنند.
 
حاجی میرزایی افزود: مدیران مدارس برای این دانش‌آموزان کفش و لباس تهیه می‌کنند و هر روز هم تغذیه می‌دهند. ما بدون هیچ محدودیتی امسال هم آموزش را در اختیار اتباع کشور‌های دیگری که در ایران زندگی می‌کنند قرار می‌دهیم.

کمیساریای بین‌المللی باید از دانش‌آموزان اتباع حمایت کند

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شاید یکی از گلایه‌های ما این است که کمیساریای بین‌المللی باید از این دانش‌آموزان حمایت کند، برخی از کشور‌ها تعداد کمی از این دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار می‌دهند، اما خدمات بهتری هم دریافت می‌کنند ما درخواست‌مان این است که حالا که وارد فضای مجازی شده‌ایم و آموزش‌ها را مجازی ارائه می‌دهیم کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بیاید و برای همه این دانش‌آموزانی که مربوط به همه کشور‌ها هستند تبلت مناسب تهیه کند ما حتی برای واردات این‌ها هم دچار مشکل هستیم متأسفانه نه تنها تحریم مسائل اقتصادی را در برگرفته بلکه بهداشت، سلامت و آموزش ما را هم تحت تأثیر قرار داده است.
 
وی تصریح کرد: بنابراین ما این آموزش را به اتباع می‌دهیم و در هر شرایطی هم این آموزش ادامه دارد. اما وقتی که آموزش به سمت آموزش‌های غیرحضوری می‌رود و موضوع دسترسی به تبلت مطرح می‌شود محروم‌‎ترین‌ها بیشتر آسیب می‌بینند و اینکه احتمالاً ترک‌تحصیل در این اقشار بیشتر است برای محافظت از تحصیل این دانش‌آموزان درخواست می‌کنم مجموعه سازمان‌های بین‌المللی کمک کنند.
 
منبع: روزنامه ایران، هدی هاشمی، ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->